Fitvia – Επιχείρηση εκατομμυρίων με 500 ευρώ δανεικά


Πριν από πέντε χρόνια, ο 24χρονος τότε Σεμπάστιαν Μερκχόφερ είχε μια ιδέα, για να δημιουργήσει την «Fitvia». Μια επιχείριση, με μόλις 500 ευρώ κεφάλαιο. Και αυτά δανεικά από τους γονείς του.

Ποια ήταν η ιδέα; Να ασχοληθεί εμπορικά με το τσάι. Βλέποντας από τις στατιστικές ότι οι συμπατριώτες του στη Γερμανία έβαζαν όλο και πιο πολύ το τσάι στις καθημερινές τους συνήθειες.

Σήμερα, ο 29χρονος πλέον Σεμπάστιαν όχι μόνο επέστρεψε στους γονείς του τα 500 ευρώ αλλά, διαθέτει μια επιχείρηση αξίας 50 εκατομμυρίων ευρώ. Την επιχείριση με την ονομασία Fitvia.


Το παγωμένο τσάι

Πτυχιούχος πληροφορικής και διοίκησης επιχειρήσεων, ο Σεμπάστιαν δεν διέθετε τότε το δικό του διαμέρισμα. Στο σαλόνι του πατρικού του σπιτιού αναζητούσε μια επιχειρηματική ιδέα.

Η επιχειρηματική του ιδέα ήταν το «παγωμένο τσάι» Όπως χαρακτηριστικά λέει:

«Ήθελα να τονίσω δύο πτυχές του τσαγιού στο προϊόν μου. Την επίδραση στην υγεία και μια νέα, μοντέρνα εικόνα. Έβλεπα όμως ότι όλα τα προϊόντα τσαγιού στην αγορά διατηρούσαν μια μάλλον παλιά, σκονισμένη εικόνα. Δεν υπήρχε κάποια καινοτομία ή κάποια νέα προϊόντα».


Οικογενειακή υπόθεση

Στη δημιουργία της επιχείρησης του Σεμπάστιαν βοήθησε όλη η οικογένεια. Η αδελφή του δημιούργησε το σχέδιο, η μητέρα του μαζί με τον Σεμπάστιαν έφτιαξαν το τσάι, στο σαλόνι. Βρήκαν διαφορετικά τσάγια στη χονδρική αγορά, τα ανέμειξαν σύμφωνα με τις ιδέες τους και έφτιαξαν τη δική τους συσκευασία.

Μύριζε τσάι σε όλο το σπίτι

Στη συνέχεια άρχισαν να πηγαίνουν τα δέματα στο ταχυδρομείο, αλλά και με το αυτοκίνητο σε διάφορα σημεία. Η ζήτηση αυξήθηκε γρήγορα. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Σεμπάστιαν, η Fitvia ήταν ήδη κερδοφόρα μετά από τέσσερις εβδομάδες.


Η συνταγή της επιτυχίας

Ο Σεμπάστιαν ανακάλυψε μια αγορά με αυξητικές τάσεις την κατάλληλη στιγμή. Οι ετήσιες πωλήσεις τσαγιού στη Γερμανία πριν από το 2014 κυμαίνονταν μεταξύ 530 και 550 εκατομμύρια ευρώ. Το 2018 ήταν 649 εκατομμύρια ευρώ και σήμερα έφτασε τα 723 εκατομμύρια ευρώ.

Οι πωλήσεις τσαγιού ξεπερνούν τα 26 εκατομμύρια τόνους. Αυτό σημαίνει ότι οι Γερμανοί είναι έτοιμοι να ξοδέψουν όλο και περισσότερα για το τσάι τους.


Με τη βοήθεια των Social Media

Ο Σεμπάστιαν ανέπτυξε μια στρατηγική marketing που ήταν ακόμα σχετικά νέα τότε. Οι διαφημίσεις στο Google και στο Facebook κοστίζουν πολλά χρήματα. Αλλά στο Instagram υπάρχουν πολλοί άνθρωποι με πολλούς οπαδούς.

Γιατί λοιπόν να μην χρησιμοποιήσει αυτή τη δυνατότητα;

Με μερικούς χιλιάδες ακόλουθους, απευθύνθηκε στους Instagramers, στέλνοντας τους δωρεάν μπουκάλια παγωμένου τσάι, ως πληρωμή, για να αναδείξουν τη φωτογραφία του προϊόντος.

Ο Σεμπάστιαν είχε ανακαλύψει το marketing επηρεασμού, ακόμη και πριν γίνει η δική του επιχείρηση. Το Instagram ήταν για την επιχείριση του, το πιο σημαντικό κανάλι marketing. Επιπλέον, χρησιμοποίησε όλες τις άλλες δυνατότητες marketing των Social Media. Από το Facebook και το Youtube έως το Snapchat.


Η Fitvia σήμερα

Σήμερα η Fitvia έχει 65 υπαλλήλους και δραστηριοποιείται σε άλλες 6 Ευρωπαϊκές χώρες. Ο επιχείριση του Σεμπάστιαν συνεργάζεται με τοπικούς παραγωγούς.

Πέρα από το τσάι, έχει προσθέσει και άλλα προϊόντα που ταιριάζουν σε έναν υγιεινό τρόπο ζωής, όπως δημητριακά ή συμπληρώματα διατροφής. Με αυτά τα νέα προϊόντα η Fitvia προσδοκά να κερδίσει περίπου 20 εκατομμύρια ευρώ το 2019.

Μάλιστα, πριν πριν μερικές ημέρες, ο Σεμπάστιαν πούλησε το 70% των μετοχών της εταιρείας του, στον Γερμανικό όμιλο Dermapharm

Η πώληση της εταιρίας στην Dermapharm θα σημάνει το επόμενο στάδιο ανάπτυξης, λέει ο Σεμπάστιαν. Που θέλει να δει την εταιρεία του να συνεχίσει να αναπτύσσεται. Λέγοντας χαρακτηριστικά:

«Η Fitvia θα μπορούσε να παράγει ακόμη περισσότερα δικά της προϊόντα. Θα μπορούσαμε να στοχεύσουμε στην Ασιατική αγορά».

Αυτό το τελευταίο θα έκανε τελικά το τσάι του να φτάσει από το σαλόνι του πατρικού του σπιτιού στη Γερμανία, σε ολόκληρο τον κόσμο, αλλά κυρίως στην μεγάλη αγορά της Κίνας.