Ο «πόλεμος» του streaming


Το Netflix είναι αδιαμφισβήτητα η πιο δημοφιλής υπηρεσία για streaming περιεχομένου (ταινίες, σειρές, ντοκιμαντέρ, παιδικά). Έχει εκατομμύρια συνδρομητές σε όλον τον κόσμο και φυσικά και στην Ελλάδα.

Μπορεί όμως το Netflix να αποτέλεσε τον πρωτοπόρο στον χώρο της συνδρομητικής τηλεόρασης, όμως το 2019 αναμένεται να εμφανιστούν νέοι παίκτες στον χώρο. Αντίπαλοι, που θα διεκδικήσουν πλέον μερίδιο της μεγάλης αναπτυσσόμενης αυτής αγοράς.


Ζούμε στην εποχή του streaming, της τηλεοπτικής επανάστασης που μόλις ξεκινάει


IPTV – Η τηλεόραση του αύριο

Κάποτε είχαμε τα βιντεοκασέτες, στη συνέχεια έγιναν DVD και αργότερα ήρθαν τα Blu-ray. Η τεχνολογία όμως καλπάζει και πλέον ο νέος τρόπος οικιακής ψυχαγωγίας είναι το streaming περιεχομένου. Το οποίο κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στον χώρο της οικιακής ψυχαγωγίας.

Το streaming αποτελεί μια από τις πιο εντυπωσιακές και ταυτόχρονα αναπτυσσόμενες τεχνολογίες, στον χώρο του διαδικτύου. Διαμορφώνοντας μια αγορά η οποία μπορεί να προσφέρει τεράστιες δυνατότητες Video On Demand, στους χρήστες.

Μέσω του IPTV (διαδικτυακή τηλεόρασης) οι χρήστες διασκεδάζουν με το πάτημα ενός κουμπιού στο τηλεκοντρόλ τους. Έχουν να επιλέξουν μέσα από μια τεράστια γκάμα από ταινίες, σειρές και ντοκιμαντέρ. Καθώς επίσης και live τηλεοπτικά κανάλια απ’ όλο τον κόσμο.

Ενημερωθείτε αναλυτικά για το: Τι είναι το IPTV


Αξίζει να σημειωθεί πως μέχρι το 2020 ο αριθμός των τηλεοράσεων που θα έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο αναμένεται να φτάσει στα 965 εκατομμύρια. Ενώ πάνω από 200 εκατομμύρια σπίτια θα διαθέτουν συνδρομές σε υπηρεσίες Video On Demand. Ήδη οι άνθρωποι παγκοσμίως ξοδεύουν, κατά μέσο όρο, 5 ώρες την εβδομάδα περίπου για να παρακολουθήσουν περιεχόμενο μέσω διαδικτύου.


Ξεκινάει ο «πόλεμος» του streaming

Οι υπάρχουσες υπηρεσίες στον χώρο, όπως του Netflix και της Amazon, πρόκειται να αναβαθμιστούν. Mε σκοπό οι δύο εταιρείες να διευρύνουν τα μερίδια τους, καθώς και τις επιλογές που διαθέτουν προς τους συνδρομητές τους. Όλα αυτά εν όψη του ανταγωνισμού, ο οποίος αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2019 και πρόκειται να ενταθεί το επόμενο χρονικό διάστημα.

Ήδη εταιρείες όπως οι Disney, Apple και Warner Media ετοιμάζονται να ξεκινήσουν συνδρομητικές υπηρεσίες, μέσα από δικές τους πλατφόρμες. Με την τεράστια δυναμική που έχουν, είναι έτοιμες να μπουν στον «πόλεμο». Με σκοπό να ελέγξουν την τηλεόραση του μέλλοντος, αλλά και την ίδια την οικιακή ψυχαγωγία.

Οι εξελίξεις στον χώρο είναι πραγματικά ραγδαίες και ενδιαφέρουσες

Το Netflix ήδη ετοιμάζεται (λόγω πνευματικών δικαιωμάτων) να τερματίσει βασικούς τίτλους από την ταινιοθήκη του. Με αποτέλεσμα να γίνει φτωχότερο το περιεχόμενο του. Από την άλλη, έχει ανακοινώσει πως θα επενδύσει τεράστια χρηματικά ποσά, για την παραγωγή δικού του – πρωτότυπου περιεχομένου. Μια κίνηση – απάντηση στα σχέδια των νέων παικτών.

Ας δούμε αναλυτικά τις κινήσεις και τα σχέδια των ανταγωνιστών του Netflix. Προκειμένου να «φανταστούμε» το πως θα διαμορφωθεί το τοπίο κατά το επόμενο χρονικό διάστημα. Αν και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει με σιγουριά το μέλλον…


Disney+ της Disney

Η Disney έχοντας ανακοινώσει το Disney+, κινείται δυναμικά το τελευταίο χρονικό διάστημα. Έχει αποκτήσει περιεχόμενο μέσω μεγάλων εξαγορών (21st Century Fox), πέρα από το υλικό των «Walt Disney Animation Studios» και άλλες δικές της ταινίες. Κατέχει επίσης δυνατούς τίτλους, όπως τα «Star Wars», τα animations της «Pixar» και τους ήρωες της «Marvel».

Η νέα υπηρεσία θα περιλαμβάνει παλιούς τίτλους ταινιών, καθώς και νέες σειρές – ταινίες. Ενώ να σημειωθεί πως εν’ όψη της έναρξης του Disney Plus, θα αποσύρει όλο της το περιεχόμενο από τη Netflix.

Θα προσφέρεται εικόνα 4Κ/HDR. Δυνατότητα για offline θέαση και υποστήριξη για διαφορετικά προφίλ. Η υπηρεσία θα κάνει πρεμιέρα στις ΗΠΑ, στις 12 Νοεμβρίου του 2019, ενώ θα επεκταθεί σταδιακά σε άλλες χώρες. Στην Ελλάδα αναμένεται να διατεθεί εντός του 2020.

Το ήδη καθιερωμένο Hulu της Disney θα συνεχίσει να λειτουργεί ανεξάρτητα, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις.


Apple TV+ της Apple

Η Apple τον Μάρτιο του 2019 ανακοίνωσε τη δική της τηλεοπτική streaming υπηρεσία με την ονομασία Apple TV+. Η οποία θα είναι διαθέσιμη σε πάνω από 100 χώρες. Για τον λόγο αυτό ετοιμάζεται για επενδύσεις και για τη δημιουργία πρωτότυπου – δικού της περιεχομένου.

Μέσω του Apple TV+ θα επιτρέπεται το κατέβασμα ταινιών στις Apple συσκευές των χρηστών. Η υπηρεσία θα συνδυαστεί και με άλλες υπηρεσίες της Apple (συνδρομή σε περιοδικά, εφημερίδες, videogames).

Θα προσφέρονται επίσης τηλεοπτικά κανάλια και παραγωγές τρίτων, όπως: Spectrum, DirecTV, Optimum, Hulu, PlayStation Vue, CBS, Starz, Showtime, HBO, Nickelodeon, The History Channel Vault, Comedy Central Now. Σε πρώτη φάση ίσως να έχει και επιλεγμένους τίτλους από Netflix ή Amazon.

Η έναρξης λειτουργίας του Apple TV+ τοποθετείται κατά το φθινόπωρο του 2019, χωρίς να έχει ανακοινωθεί η ακριβής ημερομηνία έναρξης. Δεν έχει ανακοινωθεί επίσης η τιμολογιακή πολιτική.


HBO Max της WarnerMedia

Η WarnerMedia σχεδιάζει να λανσάρει τη δικής της υπηρεσία, το HBO Max, την άνοιξη του 2020. Ήδη ολοκληρώνονται τα δοκιμαστικά για την πολυαναμενόμενη πλατφόρμα της.

Μέσω του HBO Max, θα προβάλλεται πρωτότυπο περιεχόμενο από τα στούντιο της Warner Bros. Όπως επίσης μια τεράστια γκάμα περιεχομένου από εταιρείες που εμπίπτουν στην ομπρέλα της WarnerMedia, όπως: HBO, CNN, TNT, TBS, truTV, Turner Classic Movies, Looney Tunes, Cartoon Network και Adult Swim.

Την 1η Αυγούστου 2019, η WarnerMedia ανακοίνωσε τη μακροπρόθεσμη συμφωνία της με το BBC Studios. Έτσι στο HBO Max θα συμπεριλαμβάνονται τίτλοι όπως: «Doctor Who», «Luther», «The Honourable Woman», «Top Gear» και η Βρετανική εκδοχή του «The Office».

Δεν υπάρχει ακόμη επίσημη ανακοίνωση για το κόστος της συνδρομής του HBO Max. Σύμφωνα όμως με πληροφορίες, η μηνιαία συνδρομή θα είναι ακριβότερη από αντίστοιχες υπηρεσίες. Πριν λίγο καιρό η «Wall Street Journal» ανέφερε ότι η WarnerMedia εξέταζε ένα ποσό των 16-17 δολαρίων το μήνα, για το HBO Max.

Επίσης δεν έχει ανακοινωθεί εάν θα υπάρχουν συνδρομές πολλαπλών επιπέδων, όπως στο Netflix.


Amazon Prime της Amazon

Το Amazon Prime της Amazon υπάρχει ήδη και είναι ο μόνος ανταγωνιστής του Netflix αυτή τη στιγμή, με μια αξιόλογη βάση συνδρομητών. Υστερεί όμως σε πρωτότυπο (δικό του) περιεχόμενο, αν και γίνονται προσπάθειες να βελτιωθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες του.

Μέσω του Amazon Prime, πέρα από το διαθέσιμο τηλεοπτικό περιεχόμενο, μπορεί κάποιος να έχει πρόσβαση σε πάνω από 100 τηλεοπτικά κανάλια, με τα οποία συνεργάζεται η Amazon. Το περιεχόμενο σε πολλές περιπτώσεις είναι 4K Ultra HD μαζί με HDR. Ενώ επιτρέπεται η λήψη σε smartphones και tablets για offline θέαση.

Η συνδρομή συνδέεται γενικότερα με άλλες υπηρεσίες της Amazon και με το λεγόμενο Amazon Prime Membership. Δηλαδή, η χρέωσή εξαρτάται από το πόσο επιλέγει και χρησιμοποιεί κάποιος την Amazon, ως σύνολο υπηρεσιών. Εάν προπληρωθεί η συνδρομή για 1 έτος, υπάρχει σημαντική επιπλέον έκπτωση.


Που οδηγεί ο ανταγωνισμός

Παντού και πάντοτε ο ανταγωνισμός είναι υπέρ του καταναλωτή. Νέοι παίκτες σημαίνει περισσότερες επενδύσεις και καλύτερες τιμές. Από την άλλη όμως υπάρχει και το επιχείρημα ότι η αγορά κατακερματίζεται. Πως ο χώρος δεν μπορεί να υποστηρίξει τόσους πολλούς παρόχους τηλεοπτικού περιεχομένου μέσω streaming.

Μάλιστα, ορισμένοι αναλυτές θεωρούν πώς δύσκολα μπορούν να συνυπάρξουν πάνω από τρεις βασικοί πάροχοι. Για τον λόγο αυτό δεν μπορούμε να αποκλείσουμε πιθανές συνεργασίες και ανταλλαγή περιεχομένου μεταξύ των εταιρειών. Προκειμένου να συνυπάρξουν στον χώρο της διαδικτυακής τηλεόρασης.

Ίδωμεν…