Πόσο ευχαριστημένοι είναι οι πελάτες σας;


Καμία επιχείρηση δεν μένει αλώβητη όταν έχει να αντιμετωπίσει δυσαρεστημένους πελάτες. Ακόμη και οι μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως, χάνουν έως και το 10% των πελατών τους, από τον ανταγωνισμό. Αυτό αφορά το λιανεμπόριο, την χονδρεμπόριο, αλλά και τον τομέα της παροχής υπηρεσιών.

Ένα λάθος που κάνουν πολλές επιχειρήσεις είναι να υπόσχονται πολλά και να προσφέρουν λιγότερα από τα αναμενόμενα. Αγνοώντας ότι η επιβίωση τους εξαρτάται από την εμπειρία που προσφέρουν στο πελατολόγιο τους.


Ακούστε τους πελάτες σας

Για τον λόγο αυτό, ακούστε προσεκτικά τι σας λένε οι πελάτες σας, αξιοποιώντας το feedback που λαμβάνετε από αυτούς. Η μεγαλύτερη ικανοποίηση για έναν πελάτη είναι να λαμβάνει εξυπηρέτηση που ξεπερνάει τις προσδοκίες του. Και αυτό θα το καταφέρετε, ακούγοντας τους πελάτες σας.

Είναι σημαντικό να μην ξεχνάτε πως οι ικανοποιημένοι πελάτες, μετατρέπονται σε αφοσιωμένους πελάτες. Είναι πολύ σημαντικό για μια επιχείρηση να έχει πιστό αγοραστικό κοινό. Το ίδιο ισχύει και για τη δική σας…

Κατανοήστε λοιπόν τη σπουδαιότητα που έχει για την επιχείρηση, η ικανοποίηση των πελατών σας. Μην αγνοείτε τα σχόλια που λαμβάνετε από τους πελάτες. Δείτε τα ως το επόμενο σχέδιο δράσης της επιχείρησης σας.

Οι μετρήσεις ικανοποίησης πελατών προσφέρουν αντικειμενική πληροφόρηση. Όχι μόνο για τη ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει μια επιχείρηση, αλλά και για τη συνολική εικόνα και λειτουργία της. Συντελώντας στον προσδιορισμό των πολιτικών που εφαρμόζει η επιχείρηση αυτή.


Έρευνα ικανοποίησης

Πως μπορείτε να μετρήσετε την εμπειρία και την ικανοποίηση των πελατών σας;

Ρωτήστε τους, πραγματοποιώντας έρευνα για να κατανοήσετε την ικανοποίηση τους. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να μετρήσετε πόσο ικανοποιημένοι είναι οι πελάτες σας. Αλλά και να βρείτε τρόπους να βελτιώσετε τις υπηρεσίες και να εμπλουτίσετε – ανανεώσετε τα προϊόντα σας.

Μην αγνοείτε αυτό το πολύτιμο κανάλι επικοινωνίας

Αποφύγετε φλύαρα ερωτηματολόγια, με βαρετές και άστοχες ερωτήσεις. Επικεντρωθείτε στην ουσία. Μια γρήγορη και φιλική αξιολόγηση πελατών εξασφαλίζει τη συλλογή μεγάλου όγκου απαντήσεων.

Φροντίστε λοιπόν η έρευνα που θα πραγματοποιήσετε να περιλαμβάνει λιγότερες από 10 ερωτήσεις. Όπως επίσης να μην απαιτούνται πάνω από 2 λεπτά για τη συμπλήρωσή του. Με απλά λόγια, να μη κουράζει. Έτσι ώστε και ο πελάτης να εκφραστεί γρήγορα και εύκολα και εσείς να δείτε ανταπόκριση στην έρευνα σας.

Τέλος, μια δημοφιλής τύπου έρευνα είναι αυτή με τις διαβαθμιστικές επιλογές. Μέσω της οποίας ο πελάτης μπορεί να επιλέξει (βαθμολογήσει) την απάντηση του, χρησιμοποιώντας κλίμακες από το 1 – 5 ή από 1 – 10.


5 σημαντικές ερωτήσεις

Παρακάτω μπορείτε να βρείτε 5 σημαντικές ερωτήσεις, που θα σας βοηθήσουν να μετρήσετε αποτελεσματικά τον βαθμό ικανοποίησης των πελατών σας. Αυτονόητο είναι πως οι παρακάτω ερωτήσεις δεν χρειάζεται να είναι ακριβώς οι ίδιες. Αλλά μπορούν να προσαρμοσθούν στις ανάγκες κάθε επιχείρησης.

  • Πόσο ικανοποιημένοι μείνατε, από την εξυπηρέτηση που λάβατε από την επιχείρηση μας;
  • Πόσο σημαντικό ρόλο έπαιξε για να μας επιλέξετε, η ποικιλία και οι τιμές των προϊόντων μας;
  • Πείτε μας τη γνώμη σας, για υπηρεσίες ή προϊόντα που πιστεύετε ότι απαιτούν βελτιώσεις;
  • Πόσο πιθανό είναι να μας προτείνετε σε φίλους σας;
  • Σκοπεύετε να μας προτιμήσετε ξανά στο μέλλον;


Και μη ξεχνάτε… ευχαριστημένοι πελάτες = περισσότερα έσοδα